یکی از ارشدترین چهره‌های روحانی کلیسای کاتولیک به جرم سوءاستفاده جنسی از 2 نوجوان پسر، به تحمل 6 سال زندان محکوم شد.

با صدور حکمی در دادگاه ملبورن استرالیا یکی از ارشدترین چهره‌های روحانی کلیسای کاتولیک به جرم سوءاستفاده جنسی از ۲ نوجوان پسر، به تحمل ۶ سال زندان محکوم شد.

کاردینال ۷۷ ساله “جورج پل” خزانه‌دار سابق واتیکان و کاردینال کلیسای کاتولیک استرالیا روز چهارشنبه از سوی دادگاهی در شهر ملبورن به تحمل ۶ سال زندان محکوم شد.

محکومیت این روحانی ۷۷ ساله در دسامبر گذشته  با نظر هیات منصف دادگاه مسجل شده بود اما دادگاه ملبورن امروز- چهارشنبه- حکم رسمی محکومیت این کاردینال را اعلام کرد.

به گزارش گفتارنامه به نقل از عصر ایران، کاردینال “جورج پل” ارشدترین چهره کلیسای کاتولیک است که با رسوایی سوء استفاده جنسی از کودکان زیر سن قانونی به تحمل زندان محکوم می‌شود.

او ۳ سال و ۸ ماه دیگر حق برخورداری از عفو را خواهد داشت. او ماه‌های گذشته را در حبس خانگی سپری کرده بود. این کاردینال کاتولیک اتهامات دو مورد  اقدام به آزار جنسی را که مربوط به بیش از ۲۰ سال پیش می‌شود را پذیرفته بود.

محکومیت قضایی این روحانی کلیسای کاتولیک که از مشاوران نزدیک پاپ فرانسیس بود  و زمانی از او با عنوان ” جانشین احتمالی پاپ” یاد می‌شد، لرزه‌ای گسترده در بدنه کلیسای کاتولیک انداخته است. پاپ فرانسیس اخیرا به خاطر موضوع بررسی گستردگی موارد آزار جنسی از سوی ارباب کلیسای کاتولیک، کنفرانسی در واتیکان برگزار کرده است.

کاردینال “جورج پل” در سال ۱۹۹۶ و زمانی که به عنوان اسقف اعظم کلیسای کاتولیک ملبورن انتخاب شده بود، اقدام به سوء استفاده جنسی از دو پسر ۱۳ ساله گروه کُر کلیسای جامع ملبورن کرده است.

هیات منصفه دادگاه ملبورن در دسامبر ۲۰۱۸ – ۳ ماه پیش- او را به اتهام یک مورد “دخول جنسی به یک پسر ۱۳ ساله ” و ۴ مورد سوء استفاده جنسی گناهکار شناخته بود.

او دو پسر ۱۳ ساله گروه کُر کلیسای جامع ملبورن را از بیم عواقب نوشیدن شراب آیین عشای ربانی، ترسانده بود و آنها را وادار به تمکین به خواسته‌های جنسی خود کرده بود.

یکی از ۲ پسرانی که از سوی این روحانی کاتولیک مورد تعرض جنسی قرار گرفته در سال ۲۰۱۴ و در اثر سوء مصرف مواد مخدر درگذشته است اما دیگر قربانی تعرض جنسی او در دادگاه علیه این کاردینال کاتولیک شهادت داده است.