مقیمی ایران خودرو را متحول می کند؟
مقیمی ایران خودرو را متحول می کند؟
با آمدن مقیمی در راس مدیریت ایران خودرو، امیدواری به بازگشت امورات به ریل تخصصی خود بالا رفته است.

گفتارنامه: ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز خاورمیانه یکی از غول های صنعتی کشور است. در روزهای اخیر تغییر و تحولات در مدیریت ایران خودرو به عنوان یکی از پربیننده ترین اخبار رسانه ها مورد توجه مخاطبان عمومی قرار گرفت.

چهارم شهریور فرشاد مقیمی که پیش از این معاون امور صنایع وزارت صمت بود، عضویت در هیئت مدیره و معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیریت برنامه ریزی و بودجه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و ریاست انجمن بهره وری ایران را در کارنامه کاری خود دارد، با رای هیئت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان مدیر عامل این گروه انتخاب شد.

مقیمی که ۴۳ سال داشته و جوانترین مدیرعامل تاریخ ایران خودرو است تحصیلکرده رشته کارشناسی مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه علم و صنعت می باشد.

این مدیر جوان به خوبی می داند که راه سختی در ایران خودرو پیش روی خود دارد.مشکل تحریم و اثرات آن بر صنعت خودرو، بدهی های سنگین و زیان انباشته چشمگیر، مشکل تامین قطعات و ناقص بودن محصولات تولید شده به دلیل کمبود قطعه از جمله چالش های مقیمی است.

البته مشکل اساسی تری که ایران خودرو و سایر خودروسازان داخلی با آن مواجه هستند، کاهش اعتماد مصرف کنندگان ایرانی به آنان است. روشن است که عموم مردم از قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای داخلی رضایت ندارند. بنابراین بازسازی اعتماد عمومی باید سرلوحه کار خودروسازان و به ویژه ایران خودرو قرار گیرد.

آن هایی که از نزدیک با مقیمی به ویژه در وزارت صنعت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران کار کرده اند می گویند مقیمی مدیری خلاق و صاحب ایده های نو و بسیار پرکار است.

او در روز معارفه اش سخنان امیدوارکننده ای را بیان کرد.
مقیمی، شفافیت و مبارزه با فساد را یکی از مهمترین برنامه های کاری خود بیان کرد ضمن اینکه اظهار داشت:« اولویت نخست در ایران خودرو را باید به ارکان تولید و توجه به رونق تولید قرار دهیم، زیرا اگر در گروه ایران خودرو، رونق تولید را معنا کنیم همه اهداف تحریمی دشمن را در این حوزه خنثی خواهیم کرد.»

مقیمی توجه خاص به تامین قطعات را به عنوان دومین اولویت کاری خود بیان کرده و گفت:« احیای شرکت ساپکو با مأموریت‌های جدید که تأمین قطعات در آن همراه با کیفیت بالا و قیمت کم انجام شود دومین اولویت در مدیریت جدید گروه صنعتی ایران خودرو است.»

به هر حال روشن است که مقیمی به عنوان یک مدیر جوان و باانگیزه می خواهد ایران خودرو را متحول نموده و در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان ایران خودرو گام بردارد. او در این مسیر راه سختی پیش رو دارد و قطعا نیازمند حمایت دولت، وزارت صنعت و هیات مدیره ایران خودرو است.

او باید همواره به صورت شفاف با مردم سخن بگوید و در مقابل رانت جویی نمایندگان با قدرت ایستادگی نماید.

در هر صورت، با آمدن مقیمی در راس مدیریت ایران خودرو، امیدواری به بازگشت امورات به ریل تخصصی خود بالا رفته است.