شکست ۳ بر صفر و سنگین برابر ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ پایانی بود بر سیرک کی‌روش و دوستانش در فوتبال ایران.

به گزارش گفتارنامه به نقل از تسنیم بله؛ این یک سیرک کامل بود، یک سیرک درجه یک با حضور مربیان پرتغالی در فوتبال ایران؛ مدت اکران: ۸ سال. این سیرکی بود که نمونه‌اش را نمی‌توانید در جای دیگری ببینید؛ نمی‌توانید در هیچ کجا چنین سیرکی را ببینید که یک مربی هم پول بگیرد و هم به مسئولان بالادستی‌اش حمله و توهین کند. این سیرک در جهان نمونه ندارد. ما اما ۸ سال این سیرک را تحمل کردیم.

کی‌روش هر چه خواست گفت و هیچ‌کس دم برنیاورد؛ نه کفاشیان و نه تاج. یک روز به وزیر ورزش توپید، یک روز که تاج رئیس سازمان لیگ بود گفت برنامه لیگ را راننده تاکسی نوشته، ۴۸ ساعت بعد از رفتن کفاشیان از ریاست و نایب رئیسی او در فدراسیون علیه او موضع گرفت، اسدی دبیرکل وقت فدراسیون را به مار و عقرب تشبیه کرد، روز دیگر به وزیر پیشین وزارت ورزش و جوانان تاخت، یک روز ترابیان را به باد انتقاد شدید گرفت و البته در بحبوحه جام ملت‌های آسیا هم ترک عادت نکرد و علیه وزیر ورزش موضع‌گیری و به او حمله کرد.

نمونه‌ها از این دست باز هم وجود دارند و هر جا هم که نیاز بود دستیارانش وارد عمل شدند. به طور مثال میک درموت مربی ایرلندی تیم ملی به استیلی گفت که اینجا را با سیرک اشتباه گرفته است. در تمام این موارد و موارد مشابه، مسئولان فدراسیون فوتبال چه کفاشیان و چه تاج و البته کمیته اخلاق تماشاگر بودند. کجا چنین سیرکی را سراغ دارید که چنین تماشاگران خوبی داشته باشد؟

کی‌روش ۸ سال در فوتبال ایران بود و فرصت این را داشت که در این مدت تمام افکار فنی‌اش را پیاده کند، این کار را هم تا حدود زیادی انجام داد. او تنها مربی‌ای بود که دو دوره متوالی سرمربی ایران در جام ملت‌ها بود و این فرصت در اختیارش بود که حداقل یک جام بیاورد اما این اتفاق رخ نداد تا تیم ملی در دوران حضور کی‌روش یک جام هم کسب نکند، آن هم با تیمی که بازیکنان زیادی داشت و به نوعی نسل طلایی بازیکنان ایران بودند. این مربی پرتغالی البته در حاشیه چیزی کم نگذاشت و اگر از نظر فنی به جام نرسید، قطعاً در حاشیه‌ها جام می‌گیرد.

داستان ایران و کی‌روش به پایان خود نزدیک می‌شود؛ مربی پرحاشیه‌ای که در ایران هم پول گرفت و هم به مسئولان بدوبیراه گفت و هر آنچه خواست، گفت. سیرک به این زیبایی در دنیا سراغ دارید؟