چرا برخی اصولگرایان از انتخابات پر شور در هراسند؟
چرا برخی اصولگرایان از انتخابات پر شور در هراسند؟
اگر واقعا این چنین بود که آقای رسایی می گفت پس چرا در انتخابات متعددی که جناح راست بازنده آن بود شاهد شکاف آرا حتی در بدنه حامیان این جناح بودیم؟

گفتارنامه: یکی از پایه های قدرت نظام جمهوری اسلامی، برگزاری انتخابات متعدد و عموما با نصاب بالای شرکت کنندگان بوده است. در واقع انتخابات جشنواره جمهوریت نظام است و امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری در سخنرانی های متعددی بر لزوم پرشور بودن انتخابات تاکید نموده اند.

اما به نظر می رسد برخی اشخاص و گروه های سیاسی که اتفاقا نام اصولگرا را هم بر خود یدک می کشند تمایل چندانی به برگزاری انتخابات پرشور ندارند چرا که معتقدند در یک انتخابات با درصد بالای رای دهندگان شانس چندانی برای پیروزی ندارند.

به عبارت دیگر آن ها معتقدند با توجه به اینکه جریان اصولگرا همواره رای دهندگان ثابتی دارد در یک انتخابات با مشارکت پایین رای دهندگان پیروز میدان خواهند بود.
در این راستا چند روز پیش، یک نماینده اصولگرای پیشین مجلس که نزدیک به جبهه پایداری است گفته است: «اگر مشارکت در انتخابات بالا برود، از صندوق چیزی در می‌آید که مورد نظر ما نیست.»

حمید رسایی گفته است: «اگر ما مشارکت را معمولی نگه داریم و تنها متدینین و حزب‌اللهی‌ها که معمولا با گوشه چشم اشاره کنیم به چه کسی رای بدهند، مشارکت داشته باشند؛ ما دموکراسی را داریم که واقعا دموکراسی است. تقلبی در آن نیست و کشور دست کسی می‌افتد که فکر می‌کنیم بهتر می‌تواند کشور را اداره کند.»
وی معتقد است، مشارکت باید پایین باشد و ادامه داده است: «مشارکت که پایین باشد ما برنده هستیم.»

این سخنان رسایی در مخالفت آشکار با بیانات رهبر معظم انقلاب است چرا که عالی ترین مقام نظام در طول سه دهه گذشته همواره بر لزوم مشارکت پر رنگ مردم در انتخابات تاکید داشته و اصل انتخابات پر شور را مقدم بر نتایج آن می دانند. بنابراین باید گفت رسایی و دوستانش که بارها ادعای ولایتمداری خود را تکرار نموده و به مخالفان سیاسی شان انگ عدم پیروی از رهبری را می زنند خودشان عملا خلاف منویات صریح رهبری اظهار نظر نموده و عمل می کنند.

ضمن اینکه سخنان رسایی توهینی به مردم و حتی حامیان جریان اصولگراست آنجا که گفته است: «اگر ما مشارکت را معمولی نگه داریم و تنها متدینین و حزب‌اللهی‌ها که معمولا با گوشه چشم اشاره کنیم به چه کسی رای بدهند، مشارکت داشته باشند؛ ما دموکراسی را داریم»

اگر واقعا این چنین بود که آقای رسایی می گفت پس چرا در انتخابات متعددی که جناح راست بازنده آن بود شاهد شکاف آرا حتی در بدنه حامیان این جناح بودیم؟
هنر جریان اصولگرا آنجا خواهد بود که بتواند با تولید گفتمانی جذاب برای همه اقشار و توده های مردم به دنبال پیروزی در انتخابات باشد و الا با تقسیم بندی رای دهندگان و اولویت دادن به برخی از آن ها محال است که این جریان به اهداف بلندمدت خود برسد.