کرمان دومین استان دارای مدارس خشت و گلی
کرمان دومین استان دارای مدارس خشت و گلی

معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: کرمان بعد از سیستان بیشترین مدرسه خشت و گلی را دارد. به گزارش گفتارنامه به نقل از ایسنا، داریوش ورناصری امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان اظهار کرد: کرمان جزو آخرین استان ها از نظر سرانه فضای آموزشی است و امیدواریم […]

معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: کرمان بعد از سیستان بیشترین مدرسه خشت و گلی را دارد.

به گزارش گفتارنامه به نقل از ایسنا، داریوش ورناصری امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان اظهار کرد: کرمان جزو آخرین استان ها از نظر سرانه فضای آموزشی است و امیدواریم اعتبارات جدید بخشی از این کاستی ها را جبران کند.

وی افزود: مسئولیت زیرنظام فضا و تجهیزات سند تحول بنیادین به عهده سازمان نوسازی مدارس است و ما نیز در این راستا سیاست گذاری هایی کردیم و ارزیابی استان ها نیز در راستای اجرایی کردن سیاست های سازمان خواهد بود.

ورناصری تصریح کرد: مدرسه سبز، استقرار سامانه مکان یابی، برچیدن مدارس خشت و گلی که کرمان بعد از سیستان بیشترین مدرسه از این نوع را دارد؛ جمع آوری سیستم های سرمایشی غیراستاندارد از مدارس با ۵۰ درصد اعتبارات ملی و ۵۰ درصد اعتبارات استانی و در نهایت صنعتی سازی از سیاست های این سازمان است.

وی درباره صنعتی سازی بیان کرد: این امر به ویژه در سرعت ساخت و ساز فضاهای آموزشی که خیلی هم در این استان نیاز است، اثردارد و کارهایی در زمان مدیرکل سابق شروع شده اما سرعت آن کم بود که مدیرکل جدید باید این را در استان رونق دهد.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور پیگیری مجدانه پروژه های نیمه تمام به ویژه پروژه های خیرین که اعتبارات ملی خوبی هم به آن اختصاص گرفته را به عنوان سیاست دیگر این سازمان عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تودیع غلامرضا رجایی از سمت مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان اشاره و بیان کرد: جای وی در این مراسم خالی است و در مسافرت به سر می برند اما ۱۱ سال مدیرکلی مدت زیادی است که فرد هرچه در چنته دارد رو کرده و به زیرمجموعه خود منتقل کند.

ورناصری تصریح کرد: لذا لازم بود خون جدیدی در رگ های استان جاری شود و علیرغم تلاش و کاردان بودن رجایی لازم بود جریان، تفکر، رویکرد جدید با اعمال سیاست های جدید رقم بخورد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه واعظی نژاد به عنوان یک نیروی جوان و با انرژی بتواند فعالیت ها و سیاست های سازمان را دنبال کند، خاطرنشان کرد: سیاست سازمان در این راستا است که به استان های با میانگین پایین سرانه فضای آموزشی توجه کند تا فعالیت های آنها با سرعت بیشتر انجام و حجم کارها افزایش یابد.

معاون نوسازی مدارس کشور افزود: در سال ۹۸ این سیاست بیشتر دنبال می شود زیرا اعتبارات ملی سال گذشته در این زمینه دو برابر سال های قبل و اعتبارات امسال جهش ۲ تا ۳ برابری نسبت به سال گذشته دارد و به همین تناسب اعتبارات خوبی در استان نیز خواهیم داشت.