حسن روحانی، رئیس‌جمهور، روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با تبریک فرارسیدن بهمن‌ماه، ماه پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌ مبارک دهه فجر به ملت بزرگ ایران، گفت: همه می‌دانیم بهمن‌ماه، دهه فجر و بویژه روز 22 بهمن امسال از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است.
به گزارش گفتارنامه وی اظهار داشت: خوشحالیم علیرغم همه توطئه‌هایی که علیه انقلاب اسلامی بوده، تحریم‌های غیرقانونی آمریکا نتوانسته به اهداف مد نظرشان برسد و خودشان اعتراف می‌کنند که این تحریم‌ها، آنها را به اهدافشان نمی‌رساند هر چند که زحمت و سختی برای مردم ما بوجود می‌آورند اما هرگز نمی‌توانند به خواسته‌هایشان برسند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند در دو موضوع نفت و صادرات و فروش آن و مسائل بانکی، ایران را در فشار قرار دهند، گفت: در ارتباط با مسائل نفتی خوشبختانه مسیرها و راه‌های مختلفی را برای فروش نفت دنبال می‌کنیم و با افتخار تحریم‌های آمریکا را دور می‌زنیم.

روحانی افزود: همه کشورها می‌دانند که این تحریم ظالمانه، غیرقانونی و علیه ملت ایران بوده و علیه هیچ فرد، نهاد یا دستگاه دولتی نیست و تنها منجر به اعمال فشار به مردم ایران خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشحالیم طی ۴۰ سال گذشته ذخایر کشف شده نفت کشور نسبت به آغاز انقلاب حدود ۲ برابر شده است، ادامه داد: میزان ذخایر امروز نفت و میعانات کشور در مقایسه با  ابتدای انقلاب، رقم بالایی است و نشان می‌دهد که موفقیت‌های خوبی در کشف منابع جدید داشته‌ایم.

**آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند نقل و انتقال مالی ایران دچار شود

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: براساس خبر وزیر نفت در جلسه امروز هیئت وزیران، یک میدان جدید نفتی در حوزه آبادان کشف شده که ذخایر آن از لحاظ کمی و کیفی قابل ملاحظه است؛ این بدان معناست که با قدرتی که ایران از لحاظ نفت و گاز در اختیار دارد، کشوری نیست که کسی بخواهد آن را از بازار انرژی حذف کند.

روحانی با تأکید بر اینکه ایران نه‌ تنها در بخش انرژی بلکه در دیگر زمینه‌ها از جمله تأثیرگذاری در منطقه، مسائل فرهنگی، سیاست‌های جهانی و موضوعات علمی و فناوری که امروز نقش ارزشمندی در آن ایفا می‌کند، حذف‌شدنی نیست، گفت: با اطمینان به مردم ایران می‌گوییم که همه مسئولان کشور بویژه در وزارت نفت، تلاش خواهند کرد تا به وظایف خود طبق قانون عمل کرده و در تولید و فروش نفت و گاز و میعانات همه کوشش خود را بکار بگیرند و از راه‌ها و مسیرهای مختلفی که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در زمینه مسائل بانکی تلاش می‌کنند تا نقل و انتقال مالی را برای ایران دچار مشکل کنند، افزود: آنها برای رسیدن به این هدف به دنبال یارگیری هستند و مسئله مبارزه مالی با تروریسم را در این راستا بهانه قرار دادند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه “امروز همه دنیا می‌دانند که ایران هم پیشتاز مبارزه با تروریسم بوده و هست و هم خود قربانی تروریسم از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است”، اظهار داشت: ملت و مسئولان ما به خوبی در برابر تروریست های مزدور پس از انقلاب مقابله کردند و امروز هم ایران نقش مهمی را در مبارزه با تروریسم و امنیت منطقه برعهده دارد.

روحانی با اشاره به اینکه لوایح ۴ گانه‌ای که دولت در این زمینه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: همه باید بدانند که ایران نه تنها در مبارزه عملی با تروریسم بلکه در همه زمینه‌ها در این راستا پیشگام و پیشتاز است.

وی افزود: امروز در زمینه مسائل مالی و انسداد راه‌هایی که برخی گروه‌ها می‌خواهند برای اقدامات تروریستی از سیستم بانکی و پولشویی و نظایر آن استفاده کنند، با همه توان مقابله می‌کنیم و آمریکایی‌ها که امروز صهیونیست‌ها نیز پشتیبان آنها هستند، باید در این زمینه دچار شکست شوند.

**دولت و مجلس اقدامات خوبی درباره لوایح ۴گانه انجام دادند

رئیس‌جمهور ادامه داد: خوشبختانه دولت و مجلس با همکاری هم اقدامات خوبی راجع به لوایح ۴گانه به انجام رساندند و امیدواریم نهادهای دیگری هم که در این زمینه باید اقداماتی را در مراحل نهایی انجام دهند با سرعت بیشتر تلاش کرده تا بتوانیم این لوایح را به تصویب رسانده و این امید آمریکا را ناامید و توطئه آنها را در موضوع مالی و بانکی خنثی کنیم.

روحانی با بیان اینکه امروز همه دوستان ایران که در منطقه و جهان با آنها تعامل و همکاری می‌کنیم، منتظر هستند، گفت: همواره جمهوری اسلامی ایران توطئه‌های آمریکا را با گام‌هایی حساب‌شده و محکم خنثی کرده و امیدواریم این توطئه هم توسط نهادهای مسئول و اقداماتی که باید انجام گیرد، خنثی شود.

وی افزود: ما می‌توانیم به وضوح به دنیا این اطمینان را بدهیم که جمهوری اسلامی ایران همواره با تروریسم مبارزه کرده و امروز هم در مسائل مالی و دیگر موضوعات با آنها مبارزه خواهد کرد.