محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در گفتگویی در باره موضوعات مختلفی مصاحبه کرده است. به گزارش گفتارنامه بخشی از اظهارات او را  می خوانید: *من به انتخابات ریاست جمهوری فکر نمی کنم که مواضعی برای آن داشته باشم. حزب کارگزاران نیز در شرایط فعلی کشور دغدغه های بسیار مهمتری از انتخابات ریاست جمهوری دارد. […]

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در گفتگویی در باره موضوعات مختلفی مصاحبه کرده است.

به گزارش گفتارنامه بخشی از اظهارات او را  می خوانید:

*من به انتخابات ریاست جمهوری فکر نمی کنم که مواضعی برای آن داشته باشم. حزب کارگزاران نیز در شرایط فعلی کشور دغدغه های بسیار مهمتری از انتخابات ریاست جمهوری دارد.

* ما در چهلمین سال انقلاب باید نسبت به عملکرد مجموعه مدیریت کشور در این دوره پاسخگو باشیم و بدانیم که مردم از مسئولان توقعاتی داشته اند که بخش قابل توجهی از آن برآورده نشده است. ناکارآمدی و عدم تامین معیشت ورضایت مردم، امروز مساله اول نظام است و همه باید برای حل این معضل، متمرکز شویم.

*شما فکر می کنید، چند درصد از مردم احزاب را می شناسند؟ تفاوت زیادی بین اعتدال و توسعه، اتحاد ملت، کارگزاران و دیگر احزاب اصولگرا مانند جمعیت ایثارگران، موتلفه یا جمنا در این حوزه نیست، فقط بخش کوچکی از جامعه شاید در حد یک یا چند درصد، مخاطب و پیگیر مسایل سیاسی هستند و بقیه مردم به شخصیت‌ها و گفتمان عمومی حاکم بر جامعه اعتماد می کنند.

* الان بزرگانی نظیر  خاتمی، روحانی،  ناطق نوری و جناب سید حسن خمینی نماد یک نوع نگرش را که مبتنی بر میانه روی است، هستند  که به نوعی تداوم حرکت آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۴ بود، اگر این تفکر بتواند اعتماد مردم را حفظ کند در قدرت تداوم می یابد.

*بخشی از اختلاف کارگزاران و  حزب اعتدال و توسعه شخصی و بخش دیگر اختلاف سلیقه است.من خیلی این اختلافات را عمیق نمی دانم، بخشی از آنها مسایل شخصی و بخش دیگر اختلاف سلیقه است، ما در مورد مسایل اصلی کشور مانند سیاست خارجی، اقتصاد، فرهنگ و مسایل اجتماعی اختلاف مهمی با یکدیگر نداریم و تصور می کنم با کنار گذاشتن مسایل فرعی وحاشیه ای می توانیم به همدلی و وحدت برسیم.

* روابط ما با آقای جهانگیری نزدیک و مثبت است اما طبیعتا او نیز برای اجرای برنامه ها وسیاست های مدنظر خود با محدودیت‌ها وموانعی مواجه است.

*این سطح منازعه را بر سر مسایل و جزئیات کارشناسی به مصلحت دولت و اصلاح طلبان نمی‌دانم و معتقدم مسایل را باید با گفتگو و بحث های فنی و علمی حل کرد نه با منازعه رسانه ای./ مهر