مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص عملکرد تولید و نگهداشت نفت در این شرکت گفت: شرکت‌های بهره‌بردار با تحقق ۱۰۲.۹ درصدی مجموع تولید از آغاز سال جاری تاکنون، از برنامه‌ریزی پیشی گرفتند. به گزارش گفتارنامه ، احمد محمدی در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اظهار کرد: خوشبختانه با […]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص عملکرد تولید و نگهداشت نفت در این شرکت گفت: شرکت‌های بهره‌بردار با تحقق ۱۰۲.۹ درصدی مجموع تولید از آغاز سال جاری تاکنون، از برنامه‌ریزی پیشی گرفتند.

به گزارش گفتارنامه ، احمد محمدی در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اظهار کرد: خوشبختانه با تحقق ۱۰۲.۹ درصدی مجموع تولید شرکت‌های بهره‌بردار از آغاز سال جاری تاکنون، از برنامه‌پیشی گرفتیم و این مهم در شرایط خاص موجود، کاری بزرگ و تحسین برانگیز است.

وی افزود: قرار است نشست‌های پیش‌بینی تولید بر افزایش و نگهداشت آن متمرکز شود و حتی نام آن به “نشست پیش‌بینی افزایش و نگهداشت تولید” تغییر پیدا کند، لذا مباحث در سطح تخصصی تولید عنوان شده و الزامات مورد نیاز در این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمدی همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در برنامه‌ریزی و انجام مقدمات طرح افزایش تولید و نگهداشت ۲۸ مخزن مناطق نفتخیز جنوب را ایده‌آل ارزیابی کرد و گفت: چهار بسته برای مخازن این شرکت پیش‌بینی شده است که با اجرای آن، ۱۶۸ هزار بشکه به توان تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون افزوده خواهد شد و موجبات اشتغال‌زایی در منطقه پیرامون و تسهیل فرایند تولید را فراهم خواهد کرد.

تحقق ۱۰۳.۴ درصدی تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون

در ادامه این جلسه حمید کاویان مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون نیز با اشاره به موانع تحریمی برای تحقق برنامه‌های تولیدی این شرکت، گفت: ۱۰۳.۴ درصد از پیش‌بینی تولید از آغاز امسال تا پایان بهمن ماه در مارون محقق شده است.

وی افزود: با برآیند مثبت ۳، بیش از ۶۱ هزار بشکه از عملیات توسعه‌ای، ترمیمی و تعمیری بر روی چاه‌های تحت راهبری استحصال شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با اشاره به بازیافت ۱۷۴ هزار بشکه نفت با استفاده از روش‌های MOS و MOT گفت: این دستاورد و تزریق حدود ۹۸ درصد از پساب‌های نمکزدایی در چاه‌های دفعی را می‌توان از جمله مواردی دانست که بر حفاظت از محیط زیست پیرامونی تأثیر بسزایی داشته است.

کاویان خاطرنشان کرد: بازرسی فنی و ضخامت‌سنجی ۴۳ هزار و ۳۰۰ موضع، ساخت سه هزار و ۸۳۶ قطعه از قطعات مورد نیاز تجهیزات و ماشین‌آلات فرایندی و انجام اصلاحیه افزایش ظرفیت خطوط لوله انتقال نفت نمکی شادگان به مجتمع صنعتی شماره چهار مارون با هدف عدم استفاده از ماده DRA که منجر به صرفه اقتصادی ۲۰۰ میلیارد ریالی شد، از اقدامات مؤثر و قابل توجه شرکت در ۱۱ ماه گذشته است.