نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: به واسطه بارش‌های خوبی که در سرشاخه‌های زاینده‌رود نازل شده، برآوردها نسبت به سال قبل بسیار بهبود پیدا کرده و در این نوبت بازگشایی، آب تا اواسط خرداد در رودخانه جریان خواهد داشت.

به گزارش گفتارنامه حیدرعلی عابدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص دستور اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر بازگشایی آب رودخانه زاینده‌رود در تعطیلات نوروز اظهار کرد: از میزان آب موجود در حوضه آبریز زاینده‌رود، ۱۷۰ میلیون متر مکعب، حق‌آبه محیط زیستی تالاب گاوخونی است که اگر دستور جدید رئیس‌جمهور اجرا شود، شاید یک‌دهم سهم تالاب در این نوبت بازگشایی شود.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه افزود: این اولین باری است که دولت دستور به ارسال سهم تالاب گاوخونی داده است و این یعنی، حق‌آبه مذکور به رسمیت شناخته شده است.

وی در خصوص ظرفیت آب پشت سد و فاصله با خط قرمزها خاطرنشان کرد: به واسطه لطف پروردگار و بارش‌های خوبی که در سرشاخه‌های زاینده‌رود نازل شده، برآوردها نسبت به سال قبل بسیار بهبود پیدا کرده و در این نوبت بازگشایی، آب تا اواسط خرداد در رودخانه جریان خواهد داشت.

عابدی همچنین تصریح کرد: کشاورزان شرق اصفهان امسال مشکلی در استفاده از حق‌آبه خود نخواهند داشت و سهم کشاورزان غرب نیز باید پرداخت شود.