پیشکسوت فوتبال ایران می گوید دو سال قبل باید کی روش را از فوتبال ایران بیرون می کردند تا این اتفاقات پیش نیاید. به گزارش گفتارنامه حسن روشن در گفت وگو با خبرنگار “ورزش سه” درباره حذف تحقیرآمیز تیم ملی در جام ملت های آسیا صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در […]

پیشکسوت فوتبال ایران می گوید دو سال قبل باید کی روش را از فوتبال ایران بیرون می کردند تا این اتفاقات پیش نیاید.

به گزارش گفتارنامه حسن روشن در گفت وگو با خبرنگار “ورزش سه” درباره حذف تحقیرآمیز تیم ملی در جام ملت های آسیا صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

 

این آقا می دانست که قهرمان نمی شویم

اتفاقی که افتاده غافلگیرکننده نیست. تیم ملی ما همین بود؛ آنقدر به این آقا بها دادند تا شرایط اینطور شود. همین آقای کی روش بود که بعد از جام جهانی با دیدن شرایط تیم های آسیایی خیلی سخت قراردادش را امضا کرد. وقتی قبل از مسابقات محکم اعلام کرد که رویای ایرانی ها حضور در جمع ۴ تیم برتر است نشان می دهد این آقا از اول می دانست که چه اتفاقاتی می افتد.

 

خودش هم سرپرست بود و هم سرمربی و دکتر!

وی ادامه داد: وقتی یک مربی خود کرنر می زند و خودش می آید و گل می زند همین می شود. سرمربی تیم ملی ژاپن ۵۰ مشاور دارد! همین امروز مشاورانش را به محل بازی قطر و امارات می فرستد تا بازیکن به بازیکن دو تیم را بررسی کنند. کی روش در همه این سالها از هیچ کس کمکی نگرفت. خودش هم سرپرست بود، هم سرمربی. دکتر هم بود و هیچ کس را قبول نداشت. آخرش شرایط اینطور می شود.

 

یک بر صفر هم جلو بودیم، اعتراض می کردیم

مهاجم سال های دور تیم ملی با اشاره به بی نظمی های بازیکنان تیم ملی گفت: ما حتی در بازی هایی که یک بر صفر جلو بودیم هم به داور اعتراض می کردیم. این ضعف مدیریت تیمی را نشان می دهد. وقتی ما حتی یک کاپیتان درست و درمان نداریم، شرایط اینگونه پیش می رود. بازوبند یک تکه پارچه شده که بین همه می چرخد. آخر سر شرایط اینطور می شود که با هر مشکلی همه به سمت داور می روند و اشکالات پیش می آید.

 

دو سال قبل باید کی روش را بیرون می کردند

روشن درباره آینده کارلوس کی روش با فوتبال ایران تاکید کرد: او خودش هم می داند هیچ جا برایش بهتر از ایران نیست. کی روش را باید دو سال قبل بیرونش می کردند. اینکه ما به جام جهانی رفته ایم که ملاک نیست. ما ۶۵ سال پیش با مربی ایرانی به المپیک رفتیم. با مربی ایرانی ۴۳ سال قبل قهرمان آسیا شدیم. کی روش در همه این ۸ سال یک ایرانی را به حساب نیاورد. آنهایی که به این آقا باج می دادند تا هر کاری دلش می خواهد انجام دهد، حالا بیایند و جواب بدهند.

 

چرا اینقدر ترسو بازی کردیم؟

وی درباره ارنج تیم ملی مقابل ژاپن هم بیان کرد: چرا تیم ملی مقابل ژاپن اینقدر ترسو بازی کرد؟ کی روش آمده بود تا نبازد و با مساوی به ضربات پنالتی برود. بعد هم روی بیرانوند حساب کرده بود. در حالی که ما می توانستیم بهتر از این باشیم. حالا بنشینیم و بگوییم اگر موقعیت سردار گل می شد فلان و بهمان. اینها همه اش حرف است. ما ۳ بر صفر باختیم و به غرورمان هم باختیم.

 

فکر کرده رایکوف است که میراث باقی بگذارد؟

روشن درباره اینکه کی روش گفته میراث خوبی برای فوتبال ایران گذاشته، گفت: چه میراثی؟ او فکر کرده رایکوف است؟ الان هر مربی ای بیاید باید از صفر شروع کند. شنیدم برخی بازیکنان هم گفته اند با رفتن کی روش از تیم ملی می روند. این میراث است؟ او در این ۸ سال فوتبال را در ایران کشت ، پولش را گرفت و حالا هم می رود دنبال زندگی اش.

 

مردم ما یارانه می گیرند، کی روش ساعتی پول درحسابش است

وی در پایان افزود: کی روش به قدری پررو است که بدش نمی آید در ایران بماند. در کشوری که مردمش ۴۵ هزار تومان یارانه می گیرند، کی روش ساعتی پولش در حساب است. آیا مسئولان فکر این مردم هستند یا نه؟ او برای ما چه دستاوردی داشته است؟ چه نتایج خوبی گرفتیم؟ دیگر بس است، مسئولان کشور باید هرچه سریع تر عذرش را بخواهند.