ابتدای ورودی اصلی شهر بندرعباس، بعد میدان تره‌بار یا همان پلیس‌راه قدیم، اولین تقاطع را که به سمت راست می‌پیچیم، انتهای کوچه بهت‌زده‌مان می‌کند. حاشیه‌نشینانی که هرسال پاییز و زمستان چادرهایشان را در تکه زمینی بی‌آب و برق و امکانات بهداشتی علم می‌کنند. به گزارش گفتارنامه به نقل از ایسنا نام محله چادرنشینان یا حاشیه‌نشین‌های […]

ابتدای ورودی اصلی شهر بندرعباس، بعد میدان تره‌بار یا همان پلیس‌راه قدیم، اولین تقاطع را که به سمت راست می‌پیچیم، انتهای کوچه بهت‌زده‌مان می‌کند. حاشیه‌نشینانی که هرسال پاییز و زمستان چادرهایشان را در تکه زمینی بی‌آب و برق و امکانات بهداشتی علم می‌کنند.
به گزارش گفتارنامه به نقل از ایسنا نام محله چادرنشینان یا حاشیه‌نشین‌های پشت میدان را به این تکه زمین بخشیده‌اند. این حاشیه‌نشین‌ها ۶۰ خانواده هستند که در فصول بهار و تابستان به دلیل گرمای هوا به جنوب کرمان رهسپار می‌شوند، فرزندان آن‌ها از کوچک‌ترین امکانات اولیه زندگی محروم‌اند، تعداد زیادی از آن‌ها شناسنامه و هویتی ندارند و به علت فراهم نبودن امکان زندگی سالم از انواع بیماری‌ها رنج می‌برند.
هر خانواده به‌طور متوسط چهار تا هشت فرزند دارد و تعداد کل ساکنان این محله، حدوداً ۵۰۰ نفر است که حدود ۳۰۰ نفرشان را کودکان تشکیل می‌دهند. استانداری هرمزگان به آن‌ها قول داده مکان دائمی برای سکونتشان در نظر بگیرد تا خانه‌هایشان را در آن زمین بنا کنند و به فعالیت مشغول شوند که تاکنون این وعده عملی نشده است.