قالیباف صلاحیت ریاست مجلس را دارد
قالیباف صلاحیت ریاست مجلس را دارد
امیدوارم عُقلای جریان اصولگرایی  تندروها را سر عقل بیاورند تا با تندروی ‌های‌ شان اوضاع از آن چه كه هست،‌ دشوارتر نشود.

گفتارنامه: عباس سلیمی ‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در گفت‌ وگو با گفتارنامه اظهار داشت: سال جدید را در حالی شروع كردیم كه كشور به شدت درگیر ویروس كرونا شده است. به همین دلیل همه اخبار و موضوعات به حاشیه رفته ‌اند و همه، همه هم ‌وغم ‌شان را به كار گرفته ‌اند تا حتی ‌المقدور تبعات این ویروس عالم‌ گیر كم و كمتر شود. پس باید به سیاسیون توصیه كرد، الان زمان خوبی برای تسویه‌ حساب‌ های سیاسی و حتی به فكر انتخابات ۱۴۰۰ بودن نیست. یعنی برای همه گروه‌ها از هر سلیقه‌ای كه باشند، باید چیزی جز مهار كرونا مهم نباشد.

این سیاستمدار اصولگرا در ادامه سخنانش گفت: عادت بد و هزینه ‌ساز عده‌ ای این است كه با تمامیت‌ خواهی و خود بزرگ بینی تلاش می‌كنند از هر فرصتی برای بهره ‌روی به نفع خود استفاده یا بهتر است اینطور گفته شود كه سوءاستفاده كنند. فرقی هم ندارد كه سوء استفاده گران به فكر تخریب دولت باشند یا اینكه مثلا برای رفع حصر نامه ‌نگاری كنند تا مثلا به هدف خود برسند. باید تاكید كرد،‌ فرصت طلبی سمی مُهلك و فرصت‌ طلبان آفت سیاست و جامعه هستند.

سلیمی‌ نمین همچنین تصریح كرد: برای عده‌ای این ذهنیت به وجود آمده است كه اصولگرایان مجلس یازهم منتظر شروع دوره بعدی مجلس هستند تا تقابل و تجادل با دولت روحانی را در دستور كار خود قرار بدهند. به نظرم در موقعیت فعلی بدترین حالت ممكن برای كشور همین است كه مجلس یازدهم در سال پایانی دوره دوازدهم قوه مجریه، بنا بر رویارویی با دولتی‌ها بگذارد. چرا كه اصرار به این مشی به طور قطع فرصت‌ها را به تهدید تبدیل می‌كند، آن هم در شرایطی كه بحران كرونا به مشكلاتی از قبیل تحریم و . . . اضافه شده است تا به این نتیجه رسید كه كشور شرایط بسیار دشواری را در حال تجربه كردن است. به همین دلیل،‌ امیدوارم عُقلای جریان اصولگرایی  تندروها را سر عقل بیاورند تا با تندروی ‌های‌ شان اوضاع از آن چه كه هست،‌ دشوارتر نشود.

وی در ادامه با اشاره به رویارویی یا جدل پنهانی كه بر سر ریاست مجلس یازدهم شروع شده است، تاكید كرد: در حالی كه جامعه از خطرات احتمالی كرونا به واهمه افتاده است بخشی از آن هایی كه به مجلس یازدهم راه یافته‌اند، از الان رقابت بر سر ریاست قوه مقننه را شروع كرده‌اند و اصلا توجهی به این ندارند كه كشور در چه شرایطی است و اساسا در این وضعیت باید اولویت كم كردن از آلام عمومی باشد.

همچنین باید به این مساله اشاره كرد، در حالی با رفتار و كارهایی سعی دارند، گزینه مدنظرشان را شایسته ریاست معرفی كنند كه قاعدتا كسی كه بیشترین رای را در پایتخت آورده و به عنوان نفر اول تهران وارد مجلس شده است، حتما صلاحیت رییس مجلس شدن را دارد.

عباس سلیمی‌نمین در پایان سخنانش گفت‌: شاید كرونا تندروها را ساكت كند.