مردم باید تغییرات مدیریتی در «ایران خودرو» را حس کنند
مردم باید تغییرات مدیریتی در «ایران خودرو» را حس کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مردم باید تغییرات مدیریتی در ایران‌خودرو را حس کنند، گفت: امیدوارم فصل جدیدی از فعالیت خودروسازان آغاز شود. به گزارش گفتارنامه به نقل از مهر، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن، تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته […]

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مردم باید تغییرات مدیریتی در ایران‌خودرو را حس کنند، گفت: امیدوارم فصل جدیدی از فعالیت خودروسازان آغاز شود.

به گزارش گفتارنامه به نقل از مهر، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن، تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود طرح آزادسازی واردات خودرو از مناطق آزاد روی میز دولت است، گفت: من این خبر را تایید نمی‌کنم، واردات خودرو طبق مصوبه دولت ممنوع است.

وی ادامه داد: خودروهای محدودی که در گمرکات وجود دارند، قبل از مصوبه ممنوعیت وارد شده‌اند، خودروهایی که هیچ مانعی ندارند، ترخیص می‌شوند.

وزیر صنعت، معدن، تجارت ادامه داد: در خصوص واردات خودرو ممنوعیت‌هایی وجود دارد، به عنوان مثال خودروهایی که بالای ۲۵۰۰ سی‌سی هستند و یا آمریکایی هستند و یا برخی ضوابط فنی را رعایت نکرده‌اند ترخیص نشده‌اند. حدود ۱۳ هزار خودرو در گمرکات وجود دارد که بخش عمده آن‌ها ترخیص شدند.

رحمانی اظهار داشت: برای تعدادی از این خودروها نیز حکم قضایی در دادگاه وجود داشته که پرونده‌های مفتوح داشتند و به خاطر این موانع قانونی، ترخیص نشده‌اند و خودروهایی که موانع قانونی برای ترخیص آنها وجود نداشته و تشریفات اداری هم برای آنها انجام شده است، ترخیص می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون تحولات مدیریتی در ایران خودرو و تاثیر آن در کیفیت و قیمت خودروها گفت: هیئت مدیره ایران خودرو تصمیم به این تغییرات گرفته است، ما هم از این تصمیمات حمایت می‌کنیم، اما مردم باید این تغییرات را حس کنند.

وزیر صمت تاکید کرد: امیدوارم فصل جدیدی از فعالیت خودروسازان آغاز شود و اصلاحاتی که مورد نظر وزارت صنعت بوده اعمال گردد.