مهمترین اولویت بانک سپه ادغام بانکهای نظامی در این بانک است
مهمترین اولویت بانک سپه ادغام بانکهای نظامی در این بانک است

مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه پروژه ادغام بانکهای نظامی در بانک سپه با اولویت در حال انجام است، گفت:‌تا پایان سال تابلوهای بانکهای نظامی ادغامی با بانک سپه یکسان می‌شود. به گزارش گفتارنامه، محمدکاظم چقازردی امروز در جمع خبرنگاران در محل این بانک با بیان اینکه پروژه ادغام بانکهای نظامی در بانک سپه از […]

مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه پروژه ادغام بانکهای نظامی در بانک سپه با اولویت در حال انجام است، گفت:‌تا پایان سال تابلوهای بانکهای نظامی ادغامی با بانک سپه یکسان می‌شود.

به گزارش گفتارنامه، محمدکاظم چقازردی امروز در جمع خبرنگاران در محل این بانک با بیان اینکه پروژه ادغام بانکهای نظامی در بانک سپه از اسفندماه سال گذشته با سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی بانک مرکزی کلید خورده و با تدبیر در حال انجام است، گفت: مهمترین اولویت بانک سپه ادغام بانکهای نظامی در این بانک است.

وی گفت:‌ در حال حاضر بانک سپه به عنوان قدیمی‌ترین بانک ایران با ۹۵ سال سابقه دارای ۱۶۰۰ شعبه و حدود ۱۶ هزار کارمند است که با ادغام بانکهای نظامی ۲۸۰۰ شعبه جدید اضافه می‌شود و ۲۵ هزار کارمند جدید نیز اضافه خواهد شد که حجم این بانک یک‌و نیم برابر بانک ملی خواهد شد که دارای ۴ هزار و ۵۰۰ شعبه و ۴۲ هزار نیروی انسانی خواهد بود.

به گفته مدیرعامل بانک سپه، قرار است علاوه بر اینکه بزرگترین و قدیمی‌ترین بانک کشور بشود و همچنین در دهه آینده کارآمدترین بانک کشور خواهد شد.

وی گفت: تا پایان سال تابلوهای بانکهای ادغامی در بانک سپه به صورت واحد درخواهند آمد.

مدیرعامل بانک سپه گفت:در هر یک از بانک های ادغامی در بانک سپه یک عضو هیئت مدیره را به عنوان نماینده بانک سپه تعیین کردم و هم اکنون عمده سهام این بانک ها به بانک سپه منتقل شده است.

به گفته چقازردی، در مقطع کنونی ۹۵ درصد سپرده‌های جذب شده در بانک سپه را به صورت تسهیلات پرداخت کرده‌ایم که از ۸۰ هزار میلیارد ریال وام پرداختی در سال جاری، ۳۴ هزار میلیارد ریال به بخش تولید پرداخت شده است.

وی افزود: در سه سال گذشته بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به دو خودروساز بزرگ پرداخت شده است که در پایان سال گذشته، تهسیلات پرداختی به خودروسازان ۲۵۰ درصد رشد داشته است.

وی همچنین گفت:‌۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق رهنی خودروسازان توسط بانک سپه ضمانت شده است.

به گفته مدیرعامل بانک سپه، برای بهره‌برداری از پروژه نفتی در میدان نفتی آذر که مشترک با همسایگان بود، ۱٫۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط بانک سپه انجام شد که در حال حاضر روزانه چند هزار بشکه نفت از آن برداشت می‌شود و همچنین توسعه فازهای پارس جنوبی با پیشرفت ۷۶ تا ۹۰ درصد با تسهیلات بانک سپه انجام شده است.

وی گفت: ۴۷ درصد تسهیلات بانک سپه به بخش مولد در صنعت، معدن و کشاورزی در قالب ۱۰ هزار و ۵۰۰ طرح تولیدی پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به حوادث قهری و سیل در سال جاری گفت: ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای بافت‌های مسکونی،‌ لوازم خانگی در سال جاری پرداخت شده است.

چقازردی همچنین گفت: از نظر نیروی انسانی نیز بعد از ادغام، نیروی انسانی بانک سپه جوان سازی خواهد شد، همچنین تعداد شعبه‌ها به تدریج به اندازه بهینه تبدیل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تورم کالاهای اساسی گفت: این تورم تحت کنترل و مدیریت قرار گرفته، اما در عین حال به خاطر نوسان نرخ ارز، نیاز به نقدینگی در واحدهای تولیدی افزایش یافته است که بانک سپه با اعطای ۴۷ درصد از تسهیلات خود به بخش مولد، به کمک تولید شتافته است.