نیروهای انقلابی از رهبر انقلاب جلوتر نروند/ در جناح اصلاح طلب و اصولگرا حرکت های تند و تشنج زایی دیده می شود/ برخی انقلابی بودن را غیرعقلانی بودن می پندارند/برخی تازه انقلابی شده اند
نیروهای انقلابی از رهبر انقلاب جلوتر نروند/ در جناح اصلاح طلب و اصولگرا حرکت های تند و تشنج زایی دیده می شود/ برخی انقلابی بودن را غیرعقلانی بودن می پندارند/برخی تازه انقلابی شده اند
هم در جریان اصولگرا و هم در جریان اصلاح طلب، حرکت های تند و تشنج زایی را می بینم که در این موقعیت بسیار برای کشور خطرناک است.

گفتارنامه: دیدار تصویری مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس یازدهم حاوی نکات بسیار مهمی بود که جای تحلیل بسیار دارد.
به هر حال مجلس یازدهم در عمر کوتاه خود حرکت های تندی علیه وزرا و دولتمردان داشت که روز گذشته رهبر معظم انقلاب صراحتا به آن ها اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکترعبدالحسین خسروپناه فیلسوف و استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با گفتارنامه ضمن انتقاد از تندروی ها، فرمایشات رهبر انقلاب را مانیفست مجلس یازدهم عنوان کرد و اظهار داشت:
فرمایشات مقام معظم رهبری مانیفستی برای مجلس یازدهم بود.
در واقع یک مبحث جامع با ابعاد راهبردی بود که وظایف و جهت‌گیری‌های مجلس یازدهم را نشان می داد.
فرمایشات رهبری به عنوان منشور مجلس یازدهم هم به جریان لیبرال مسلک نقد داشت و هم به تندروهای جریان اصولگرا. لیبرال مسلکانی که می خواهند کشور را به مسیر غیر مردم سالارانه سوق بدهند.
در واقع رهبر انقلاب هم به جریان اصلاح طلب و همه جریان اصولگرا انتقاداتی را وارد کرده و موضع ایجابی در خصوص مجلس یازدهم اتخاذ نمود.
در فرمایشات حضرت آقا چندبار تعبیر پرهیز از حاشیه سازی و جو زدگی نمود داشت. در واقع بر اساس مواضع ایشان مجلس فارغ از نگاه جناحی و احساسی باید به حل مشکلات مردم بپردازد.

خسروپناه افزود: درست است که مجلس باید به حل مشکل اشتغال، مدیریت تورم، تسهیل ازدواج جوانان، مدیریت فضای مجازی و دیگر مسائل و مشکلات موجود بپردازد اما پرداختن به این موضوعات باید بدون جو زدگی و حاشیه‌سازی همراه باشد.
رهبر انقلاب صراحتاً فرمودند که سوال از وزرا حق نمایندگان مجلس است اما توهین و رفتار غیر اخلاقی و هرگز.

وی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه برخی در جریان اصولگرایی فکر می کنند برای حل مشکلات مردم باید مصالح نظام را زیر پا گذاشت. گمان می کنند برای حل مشکلات اقتصادی مردم باید تعارض، نزاع و چالش ایجاد کرد. این کاملاً غلط است. از سوی دیگر جریان مقابل دغدغه حمایت از اقشار ضعیف و حل مشکلات مردم را ندارد. مردم سالاری را هنوز باور ندارد و امیدشان به خارج از کشور است در حالی که رهبر انقلاب فرمودند که ظرفیت‌های مادی و معنوی بسیار مهمی در کشور وجود دارد. ما به لحاظ امنیت در کشور از رتبه بسیار بالایی در دنیا برخورداریم و امنیت همانطور که نخبگان تاکید دارند پیش نیاز توسعه می باشد.
همان طور که حضرت آقا فرمودند مجلس یازدهم، مجلسی جوان، انقلابی، تحصیل کرده و با حضور مدیران باتجربه می باشد و ما انتظار داریم که مجلس یازدهم با عقلانیت و خردمندی به وضع قوانین در راستای حل مشکلات مردم بپردازد.

خسروپناه ضمن توصیه به نیروهای انقلابی بیان کرد: من به نیروهای انقلابی و دغدغه مند توصیه می کنم اگر واقعاً ولایتمدارید، از مشی حضرت آقا جلوتر نروید.
هم عقب افتادن از مشی مقام معظم رهبری غلط است و هم جلو رفتن.
متاسفانه بعضی از اصلاح طلبان از ولایت عقب هستند و بعضی از اصولگرایان از ولایت جلوتر رفته اند.
هر دوی این ها غلط و انحرافی است. هر دو این گرایشات در برخی مواقع می گویند ولایت اشتباه کرده و این بسیار خطرناک است.
برخی افراد متاسفانه امروز انقلابی شده اند. نه قبل از انقلاب فعالیت مبارزاتی داشتند و نه در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و همچنین در تحقق منویات مقام معظم رهبری نیز از این ها فعالیت خاصی ندیده ایم. اما حالا انقلابی شده‌اند و از ما می‌خواهند نمایندگان مجلس را نصیحت کنیم. منِ خسروپناه مقلد مقام مقام معظم رهبری هستم. نویسنده منظومه فکری ایشان هستم. با این منظومه مسائل را دنبال کرده و تصمیم میگیرم. به هیچ وجه دنبال مسائل احساساتی و تشنج نیستیم. باید به دنبال این باشیم که اقدامات توسط مجلسی عقلانی و انقلابی پیگیری شود.
متاسفانه برخی تعریف شان از انقلابی بودن، غیر عقلانی بودن است. همان طور که برخی تفسیرشان را از عقلانی بودن غیر انقلابی بودن است. فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار به هنگام بود چرا که برخی در مجلس به دنبال تفرقه و تنش میان قوا بودند که این بسیار خطرناک است. حضرت آقا فرمودند همه باید یک صدا باشیم. نقش نظارتی مجلس بسیار مهم است اما بدون حاشیه و خردمندانه.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص بحث طرح سوال و استیضاح رئیس جمهور نیز گفت: حضرت آقا صراحتا فرمودند دولت باید تا روز آخر به فعالیت خود ادامه دهد.

خسروپناه در خصوص شنیدن صدای پای تندروی از هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا و میدان داری تندروهای هر دو جریان در عرصه سیاسی اظهار داشت:
متاسفانه هم در جریان اصولگرا و هم در جریان اصلاح طلب، حرکت های تند و تشنج زایی را می بینم که در این موقعیت بسیار برای کشور خطرناک است. این روش ها از مشی مقام معظم رهبری فاصله دارد. تندروها مصلحت جامعه را در نظر نمی گیرند و اگر اقدامات شان به همین صورت ادامه پیدا کند، مردم آسیب می‌بینند.
برخی‌ها عامدانه یا جاهلانه این تندروی ها را انجام می دهند که جز ایجاد زحمت برای رهبری و مردم هیچ ارمغان دیگری نخواهد داشت.