هشدار نزدیکان جبهه پایداری به حدادعادل
هشدار نزدیکان جبهه پایداری به حدادعادل
باید دید منازعه حدادعادل و یارانش با جوانان اصولگرا به کجا خواهد رسید.

گفتارنامه: به نظر می رسد اصولگرایان جوان و نزدیک به جبهه پایداری عزم خود را برای عبور از بزرگان جناح خویش جزم کرده اند و این بار مستقیم و یا غیر مستقیم به چهره های نظیر باهنر و حدادعادل پیغام می دهند که باید به نفع چهره های جوان از صحنه سیاست کنار بروید.
محمدصادق کوشکی یک فعال سیاسی اصولگرا اخیرا در مصاحبه ای در این خصوص گفت:« آقایان باهنر و حداد عادل تلاش می‌کنند طیف متبوع‌شان در مناسبات انتخاباتی حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند،‌ اما باید گفت امثال باهنر و حداد عادل چون در بین مخاطبان اصولگرایی جایگاهی ندارند باید به فکر بازنشستگی باشند.»
این فعال اصولگرایی همچنین ادامه داد: «به نظر من باید روح جدیدی به اصولگرایان تزریق شود تا نیروهای جوان و تازه‌کار با نگاه و رویکردی نو بتوانند کارآمدی بالا و توأم با تاثیرگذاری‌ داشته باشند. واقعیت مسلم این است که نیرو و روح قدیمی که سال‌ها با عنوان اصولگرایی فعالیت داشته‌، الان دیگر توانمندی چندانی ندارد و در نتیجه کارآمدی‌اش را از دست داده و لازم است به سلیقه‌ها و نیروهای جوان مجال خودنمایی داد تا بتوانند کنش‌های موثر و مطلوب‌تری را از خود به نمایش بگذارند. البته درون جریان اصلاحات هم اختلاف سلیقه‌هایی بروز و ظهور می‌کند،‌ اما آنها در بزنگاه‌های مهم، به خصوص در چند انتخابات گذشته، به خوبی نشان داده‌اند می‌توانند به همصدایی و یکپارچگی لازم برسند.»
این بار اولی نیست که اصولگرایان نزدیک به جبهه پایداری باهنر را مورد حمله قرار می دهند زیرا پیشتر برخی مواضع باهنر در حمایت از دولت روحانی و یا برجام را به شدت مورد نقد قرار داده بودند اما نکته جالب در سخنان کوشکی، حمله به حدادعادل است.
سالهاست که حدادعادل در تصمیم گیری های کلان اصولگرایان، نقش جدی را بر عهده داشته و در تشکیلات با نام های مختلفی که اصولگرایان در زمان انتخابات تاسیس می کنند حضور پررنگی دارد.
حتی برخی احزاب سیاسی اصولگرا نظیر جمعیت ایثارگران و رهپویان به حداد به چشم پدر معنوی خود می نگرند.
اما با همه این توصیفات، حداد عادل هرگز نتوانسته در میان جوانان اصولگرا محبوبیتی کسب نماید.
سخنان کوشکی که با حالتی آمرانه از حداد خواسته از صحنه تصمیم گیری برای اصولگرایان کناره گیری نماید را نباید اظهارات شخصی وی قلمداد کرد. کوشکی فردی است که در برنامه های تلویزیونی چهره های پایداری نظیر یامین پور و طالب زاده بارها به عنوان مهمان حاضر شده و همواره مورد توجه آنان بوده است.
باید دید منازعه حدادعادل و یارانش با جوانان اصولگرا به کجا خواهد رسید. یادمان باشد که جنس این جوانان اصولگرا با آنانی که قالیباف تحت عنوان نواصولگرا به دنبال جذبشان است نیز متفاوت است چرا که آنان قالیباف را هم برنمی تابند و چهره های محبوبشان امثال سعید جلیلی است.