چرا کوبا واکسن خود را روی ایرانیان امتحان می‌کند؟
چرا کوبا واکسن خود را روی ایرانیان امتحان می‌کند؟
چه دلیل و منطقی وجود دارد که بپذیریم کوبایی ها واکسن خود را که هنوز در فاز آزمایشات قرار دارد روی ملت ایران امتحان کنند؟!

گفتارنامه: موسسه واکسن سازی کوبا گفته است قرارداد آزمایش بالینی واکسن کرونای این موسسه جهت آزمایش در ایران با موسسه پاستور ایران به امضا رسیده است.

این موسسه کوبایی در حساب توییتر خود نوشته است: «این هم‌افزایی دو کشور را قادر خواهد ساخت در ایمن‌سازی علیه ویروس کرونا با سرعت بیشتری پیشرفت کنند.»

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز در این باره گفت: همکاری‌های مشترک ایران (انستیتو پاستور ایران) و کوبا(مرکز ایمنی شناسی مولکولی و انستیتو فینلای کوبا) این بار برای تولید مشترک واکسن ‎کووید۱۹ تداوم می‌یابد.

در واقع کوبا رسما می‌خواهد واکسن خود را آن هم در فاز آزمایشات انسانی بر ملت ایران امتحان کند و نکته جالب آن‌که مسئولان ایران هم با آغوش باز پذیرفته‌اند.

در حالی که ورود واکسن‌های کاملا آزمایش شده و تایید شده سازمان بهداشت جهانی به ایران ممنوع شده، چه دلیل و منطقی وجود دارد که بپذیریم کوبایی ها واکسن خود را که هنوز در فاز آزمایشات قرار دارد روی ملت ایران امتحان کنند؟!