انصراف پاکستان از پروژه واردات گاز ایران
انصراف پاکستان از پروژه واردات گاز ایران

سرانجام پاکستان تسلیم فشارهای آمریکا شد و از پروژه واردات گاز ایران انصراف داد. به گزارش گفتارنامه به نقل از پایگاه خبری اینترنشنال دی نیوز، مبین سولات مدیرعامل شرکت گاز دولتی پاکستان اظهار داشت: به دلیل تحریم های آمریکا، اجرای پروژه واردات گاز از ایران برای ما غیرممکن است و ما این موضوع را به […]

سرانجام پاکستان تسلیم فشارهای آمریکا شد و از پروژه واردات گاز ایران انصراف داد.

به گزارش گفتارنامه به نقل از پایگاه خبری اینترنشنال دی نیوز، مبین سولات مدیرعامل شرکت گاز دولتی پاکستان اظهار داشت: به دلیل تحریم های آمریکا، اجرای پروژه واردات گاز از ایران برای ما غیرممکن است و ما این موضوع را به صورت مکتوب به مقامات ایرانی اعلام کرده ایم.

سولات گفت: ما نمی توانیم با مشارکت در این پروژه ریسک تحریم های آمریکا را بپذیریم چون آمریکا به صراحت اعلام کرده هر کشوری را که با ایران کار کند را تحریم خواهد کرد.

وی افزود: ما همچنان متعهد به اجرای پروژه واردات گاز از ایران هستیم ولی زمانی می توانیم این کار را انجام دهیم که تحریم های ایران لغو شود.

این مقام پاکستانی گفت: ممکن است که ایران از پاکستان به دلیل انصراف از واردات گاز به دادگاه بین المللی شکایت کند که در این صورت تلاش خواهیم کرد موضوع را به شکل حرفه ای مدیریت کنیم.

گفتنی است ایران خط لوله گاز را تا مرز پاکستان احداث کرده است و اسلام آباد در طول سال های گذشته به بهانه هایی نظیر تحریم و یا کمبود منابع مالی از اجرای این طرح در خاک خود سرباز زده بود اما این نخستین بار است که به صراحت انصراف خود را از واردات گاز ایران اعلام نموده است.